УКРАЇНСЬКА МОВА І ЛІТЕРАТУРА
Четвер, 02.05.2024, 10:37
ГоловнаРеєстраціяВхід Вітаю Вас Гість | RSS

Форма входу

Меню сайту

Пошук

Завдання ІІ (районного) етапу ХІІ Міжнародного конкурсу з української мови

(для учнів 5-го класу)
1. У формі невеличкого оповідання розкрийте зміст прислів’я: «Слова щирого вітання дорожчі за частування». 12 балів

2. Пригадайте й запишіть 5 прислів’їв (приказок) зі словом друг. 5 балів

3. Використовуючи слова, складіть текст. Доберіть до нього заголовок. 8 балів
Зимові візерунки, примхи зими, сани, снігова баба, іскритися, червоногруді снігурі, шпаківня.

4. Запишіть у кличному відмінку такі слова.
Кінь, киця, лелека, ведмідь, лисиця, білка, дятел, вівця, лошатко, качка. 5 балів

5. Запишіть п’ять словосполучень зі словом серце, ужитим у переносному значенні. 5 балів

6. Запишіть по 2 словосполучення, які складаються із:
 прикметника та іменника;
 двох іменників;
 дієслова та іменника.
З двома (на вибір) складіть і запишіть речення. Підкресліть головні та другорядні члени. 6 балів

Загальна кількість балів 41

(для учнів 6-го класу)

1.У формі невеличкого оповідання розкрийте зміст прислів’я: «Не дери носа, бо в болото впадеш». 12 балів

2. Складіть речення з фразеологізмами. 6 балів
Вітер у кишенях свистить
Підбитий вітром
Крутити носом
Мати зуб (на когось)

3. Складіть діалог (7-8 реплік) на тему «Традиції моєї сім’ї». 6 балів

4. Складіть жартівливе оголошення від імені казкового героя. 6 балів

5. Назвіть, не менше шести географічних об’єктів, у найменуваннях яких є іменники, які мають тільки форму множини. 6 балів

6. Запишіть 4 словосполучення зі словом гарячий, ужитим у переносному значенні. 4 бали

Загальна кількість балів 40

(для учнів 7 класу)

1.У формі невеличкого оповідання розкрийте зміст вислову: «Очі розсудливого дивляться вперед" 12 балів

2. Поставте прикметники у відповідному відмінку.
Буду я навчатись мови золот(а)
У трави-веснянки, у гори крут(а),
В потічка весел(ий), що постане річкою,
В пагінця зелен(ий), що зросте смерічкою.
Буду я навчатись мови-блискавиці
В клекоті гаряч(ий) кован(а) криці,
В корневищі пружн(ий) ниви колосков(а),
В леготі шовковому пісні колискової.
Щоб людськ(ий) щастю дбанок свій надбати,
Щоб раділа з мене Україна-мати,
Щоб не знався з кривдою,
не хиливсь під скрутою,
В гніві – бився блисками, а в любові – рутою. (А. Малишко).

3. Відредагуйте. 5 балів
Перевернути сторінку, в любому випадку, мені все рівно, грузові перевозки, сезонна розпродажа, йти коло години, об’єм інформації, залишити в спокої, відноситися з розумінням, завдати шкоду.

4. Використовуючи порівняння й метафори, напишіть невеличкий твір-роздум про Вашу участь у житті класу чи школи. 8 балів

5. Запишіть 6 фразеологізмів з дієприкметниками. З трьома складіть речення. 6 балів

6. Утворіть від дієслів форми минулого часу чоловічого роду. 5 балів
Гриміти, мовити, цінувати, чергувати, шкодувати, клеїти, забрести, дзьобати, лити, держати.

7. Перетворіть дієслова в активні чи пасивні дієприкметники.
1. (Згаяти) часу й конем не здоженеш. 2. (Одрізати) не приставиш. 3. Не хвали кашу, коли просо (не посіяти). 4. Не хвалися піччю в (не топити) хаті. 5. Земля (зігріти) – сій ярину. (Народна творчість). 5 балів

Загальна кількість балів 41

(для учнів 8-го класу)

1. У формі невеличкого оповідання розкрийте зміст вислову: «Очі розсудливого дивляться вперед». 12 балів

2. Відновіть прислів’я й прикази, вставивши потрібні слова з довідки. Поясніть уживання [о] - [е] після шиплячих. 6 балів
1. Яка … , така й паляниця. 2. … летить на будь-який цвіт. 3. … у домі голова, а жінка – душа. 4. У нашого Омелька невеличка сімейка: тілько Сидірко та Нестірко, та дітей … , та батько й мати, та нас три брати. 5. Сліпе … і те до матері лізе.
Довідка: бдж…ла, ч…ловік, пш…ниця, щ…ня, ш…стірко.

3. Відредагуйте. 5 балів
Річний транспорт, спокійної ночі, лишній квиток, закрити форточку, наша солодкоїжка, сісти за руль, підводити підсумки, засохший кленовий листок, самий кращий учень, на протязі тижня.

4. Складіть речення за схемами: 5 балів
Са: «Пм». «Пм», - са. «Пм?» - са. «Пм!» - са. Са: «Пм?»

5. Поділіть подані слова на частини для переносу. Поясніть місце апострофа й м’якого знака при переносі. 6 балів
Крильце, культовий, вільно, об’єкт, комп’ютер, осьовий, зав’язка, жираф’ячий, об’єктивний, опрацьований.

6. Використовуючи звертання, складіть колискову.8 балів

7. Доберіть до російських словосполучень українські відповідники.
Двусоставное предложение, двусторонние переговоры, двухступенчатые выборы, трехгодовалый ребенок, трехфазный ток, двуручная пила, двустороннее движение, двустороннее соглашение.
4 бали

Загальна кількість балів 46

(для учнів 9-го класу)

1. Напишіть висловлювання на тему: «Немає скарбів дорожчих за освіту». (Рудакі). 12 балів

2. Змоделюйте висловлювання у формі діалогу. 6 балів
Ще стародавній філософ Епіктет пояснював, що людина має слухати вдвічі більше, ніж говорити. Мудрець наполягав
Краще слухати, ніж говорити.
Чому?
Мудрець відповідав
Недарма нам Бог дав один язик і пару вух (За О.Корніякою).

3. Накресліть схеми речень.
1. Багато хто хоче мати більше, та ще більше таких, що хочуть мати цілий світ. 2. Не забувай, що в тебе один рот, а вух двоє. 3. Крам хвалять, щоб збутися. 4. Миші, що ласиться на шматок м’яса, не минути пастки. (Народна творчість). 4 бали

4. Відредагуйте речення. 6 балів
1. В.Симоненко згадує матір із синячою вдячністю. 2. Українська мова – це те, що я почув у день свого народження. 3. На могилі Т.Шевченка в Каневі завжди багато квітів і туристів. 4. До фразеологізмів відносяться прислів’я, приказки, народні мудрості. 5. Кожен повинен виховувати в собі гідну дитину України. 6. Щоб узнати минуле, треба зробити аналізи.

5. Складіть два речення так, щоб слово буває виступало б спочатку вставним, потім – головним членом. 4 бали

6. Від назв поселень України утворіть прикметники за допомогою суфікса
-ськ(ий). Поясніть, які зміни приголосних відбуваються. 6 балів
Балта, Берег, Буряки, Буча, Благодать, Бузулуки.

7. Перекладіть іменники українською мовою. 5 балів
Многолюдство, мужество, жеманство, упорство, богатство, мальчишество, творчество, соперничество, хлебосольство, покровительство.

Загальна кількість балів 43

(для учнів 10-го класу)

1. Напишіть висловлювання на тему: «Немає скарбів дорожчих за освіту». (Рудакі). 12 балів

2. Поставити числівники в родовому й орудному відмінку.
11 3/4, 14 2/5, 17 8/7, 71, 25, 40, 17, 345, 1924, десятеро. 6 балів

3. Від назв поселень України утворіть прикметники за допомогою суфікса
-ськ(ий). Поясніть, які зміни приголосних відбуваються. 6 балів
Балаклава, Бариш, Бердичів, Бересточ, Бобрик, Бровари.

4. Як ви розумієте вислів національна самопрезентація? Відповідь побудуйте в публіцистичному стилі.6 балів

5. Відредагуйте речення. 6 балів
1. Свої почуття А.Малишко вилив на рядки цього вірша. 2. Л.Українка – це саме ласкаве патріотичне ім’я. 3. Колись давно жили люди, оповиті не технікою, а природою. 4. І все-таки треба споглядати назад, щоб створити краще майбутнє спереді. 5. Козаки йшли в похід з піснями Марусі Чурай на губах. 6. У майбутньому я збираюся стати фахівцем з економічних проблем.

6.Запишіть відомі вам фразеологізми (6 висловів), до складу яких входять назви предметів побуту. Поясніть їхні значення. 6 балів

7. За поданими схемами складіть речення. 5 балів
Са: «Пм».; Са: «Пм!»; «Пм?» – са; «Пм!» – са; «Пм», – са.

Загальна кількість балів 47


(для учнів 11-го класу)

1. Напишіть висловлювання на тему: «Немає скарбів дорожчих за освіту». (Рудакі). 12 балів

2. Від назв поселень України утворіть прикметники за допомогою суфікса
-ськ(ий). Поясніть, які зміни приголосних відбуваються. 6 балів
Павлиш, Пирятин, Пологи, Прилуки, Пороги, Погребище.

3. Відредагуйте.6 балів
1. Якщо ви будете гонитися за славою, вона втікне від вас. 2. Потрібно намагатися зберегти чистоту міста, не скакати по газонам і парканам, а дбати про його затишок й достаток. 3. Як ви відноситесь до прогулянки пішки? 4. Чи мало часу я витратив задаром. 5. Переважна більшість моєї думки про тебе. 6. У козаків були свої звичаї, наприклад, оселедець на голові.

4.Складіть план проведення батьківських зборів, присвячених підготовці до ЗНО. 6 балів

5.Змоделюйте висловлювання у формі речень із прямою мовою. 6 балів
Ще стародавній філософ Епіктет пояснював, що людина має слухати вдвічі більше, ніж говорити. Мудрець наполягав
Краще слухати, ніж говорити.
Чому?
Мудрець відповідав
Недарма нам Бог дав один язик і пару вух (За О.Корніякою).

6. До слів іншомовного походження доберіть українські відповідники. 4 бали
Регрес, тріумвірат, меланхолія, фермер, формат, мораторій, цивілізація, дикція.

7. Доберіть синонімічні фразеологізми до зворотів: лишитися з носом; лікті гризти; займатися бірюльками; піймати облизня. Складіть розповідь «З історії походження фразеологізму», прокоментувавши значення означених фразеологізмів. 8 балів

Загальна кількість балів 48
"Тополя"

Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Хмара тегів

Освітні сайти

Архів записів

Copyright MyCorp © 2024 Безкоштовний хостинг uCoz