УКРАЇНСЬКА МОВА І ЛІТЕРАТУРА
Четвер, 02.05.2024, 03:13
ГоловнаРеєстраціяВхід Вітаю Вас Гість | RSS

Форма входу

Меню сайту

Пошук

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ КЗ «ЗАПОРІЗЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ» ЗОР
З А В Д А Н Н Я ІІ (районного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури 2011 – 2012 н. р.

7 клас
І. Напишіть твір-роздум на тему «Вивчення рідної мови – це велика справа» (В.Сухомлинський) . 12 балів

ІІ. Надпишіть над кожним словом частину мови, виконайте морфологічний розбір підкресленого слова.
Ромашки цвітуть край шляху, дивні зірчасті візерунки, виткані природою із зелених соків та променів сонця.(І.Цюпа). 5балів

ІІІ. Як розставити в реченні Мама сказала Світлані дозволяю піти погратися на вулицю Сергію а тобі потрібно ще виконати домашні завдання розділові знаки так, щоб в одному випадку було дозволено гратися Сергію, а в іншому – Світлані? 3 бали

ІV. Дайте відповіді на питання, дотримуючись чіткості й лаконічності (10 балів: по 2 бали за кожну правильну відповідь).
1. Утворіть з дієслів активні чи пасивні дієприкметники.
1. (Згаяти) часу й конем не здоженеш. 2. Не хвали кашу, коли просо (не посіяти). 3. Не хвалися піччю в (не топити) хаті. 4. Земля (зігріти) – сій ярину. (Народна творчість).

2. Утворіть видові пари від поданих дієслів.
Висадити, налагодити, розгладити, налагоджувати.
3. Згадайте й запишіть 4 фразеологізми з дієсловами.
4. Подані слова введіть до дієприкметникових зворотів, складіть з ними речення: сповнений, долаюча, залита, умитий.
5. Як правильно: «приміщення вокзала» чи «приміщення вокзалу»? Аргументуйте.

V. Дайте відповіді на питання, дотримуючись чіткості й лаконічності.
1. Спосіб розкриття подій у художньому творі, який виявляється передусім у його будові, у мовно-виражальних засобах називається… (2 бали)
2. Яку роль у суспільстві відігравали суспільно-побутові пісні в часи їх створення, а яку сьогодні? (2 бали)
3. Діалектизми, архаїзми й історизми в повісті І. Франка «Захар Беркут» відіграють таку роль… (2 бали)
4. Балада як літературний жанр має такі ознаки… (2 бали)
5. Прокоментуйте наймення героїв твору «Захар Беркут» – Беркут і Тугар Вовк. (2 бали)

10 балів

РАЗОМ: 40 балів

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ КЗ «ЗАПОРІЗЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ» ЗОР
З А В Д А Н Н Я ІІ (районного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури 2011 – 2012 н. р.

8 клас
І. Напишіть на вибір.
1. Твір-роздум на тему «Добре ім’я – найкраще багатство» (Народна мудрість).
2. Розкрийте власне розуміння узагальненого образу «бурі на морі» (Дума «Буря на Чорному морі»). 12 балів
ІІ. Надпишіть над кожним словом частину мови, виконайте морфологічний розбір підкресленого слова.
Обліпиха – цінна лікарська рослина, тому її влучно називають лісовою аптекою та колючим цілителем. 5 балів

ІІІ. Складіть діалог на тему «І від солодких слів буває гірко» (Народна мудрість).
5 балів

IV. Дайте відповіді на питання, дотримуючись чіткості й лаконічності.
1. Складіть тематичний словник до теми «Бабусина оселя» (8 слів).
2. Складіть і запишіть невеликий опис своєї вулиці (3-4 речення), використавши в ньому хоча б одне безособове й одне неповне речення.
3. Провідміняйте кількісний числівник 865.
4. Хлопчик на запитання вчительки, ким зараз працює його мама, відповів:
– Замісником директора заводу.
– А що, сам директор відсутній на роботі? Він захворів чи поїхав у відрядження?
– Ні, він зараз знаходиться на роботі.
Як ви думаєте, чому між учителькою та учнем сталося таке непорозуміння? Ким же насправді працює мама хлопчика?
5. Продовжіть «Означено-особові – це такі (односкладні? чи двоскладні?) речення…». Наведіть 2 приклади означено-особового речення. 10 балів

V. Дайте відповіді на питання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях (10 балів: по 2 бали за кожну правильну відповідь).
1. Запишіть ознаки фольклорних творів.
2. Думи поділяють на такі тематичні групи (зазначити три групи дум і по одній назві до кожної з них).
3. Складіть тематичний словник до теми «Героїчний епос українців» (за історичними піснями та думами) (12 слів).
4. Висловіть свої міркування про актуальність поеми «Слово про похід Ігорів» у наш час.
5. Назвіть основні мотиви поезій Т.Шевченка, які вивчали у 8 класі.
РАЗОМ: 42 бали

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ КЗ «ЗАПОРІЗЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ» ЗОР
З А В Д А Н Н Я ІІ (районного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури 2011 – 2012 н. р.

9 клас
І. Напишіть на вибір.
1. Твір-роздум «Дитина – дзеркало родини; як у краплі води відбивається сонце, так у дітях відбивається моральна чистота матері й батька». (В.Сухомлинський).
2. Чи можна стверджувати, що Наталка Полтавка з однойменної п’єси І.Котляревського – це втілення найкращих якостей української жінки? 12 балів
ІІ. Складіть діалог між учнем й учителем про ставлення до співу зірок української естради. 6 балів
ІІІ. Побудуйте складносурядне речення про Вашу мрію.
Зробіть синтаксичний розбір. Накресліть схему. 8 балів
IV. Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності.
1. Запишіть, чому вставні слова як на зло, на жаль, мовляв, уявіть собі частіше вживають саме в розмовному стилі (два-три речення). (2 бали)
2. Провідміняйте кількісний числівник 587. (2 бали)
3. Запишіть біблійні крилаті вислови (4), в яких названо те чи інше ім’я, поясніть їх значення. (2 бали)
4. Відредагуйте. Дніпро – сама більша ріка України. Вона – третя по розмірам у Европі після Дунаю та Волги. Український народ завжди полюбляв свою «священну ріку», її велич ославлений в народних піснях, описаний в художніх творах письменників, поетів, художників та митців. (2 бали)
5. Накресліть схеми речень. 1. Багато хто хоче мати більше, та ще більше таких, що хочуть мати цілий світ. 2. Не забувай, що в тебе один рот, а вух двоє. (Народна творчість). (2 бали)
10 балів
V. Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності.
1. Нова українська література починає свій відлік від (вказати дату й подію)…
2. Семен Климовський прославився на весь світ піснею «Їхав козак за Дунай». Визначте, що становить композицію твору.
3. Назвіть прикметну барокову рису поезій І. Величковського.
4. Чому Остромирове Євангеліє має таку назву?
5. Творам якого літературного напряму властива мозаїчність композиції, використання символів, різноманітність тропів, утвердження культу аскетизму. Назвіть твори, які представляють цей літературний напрям.
10 балів

РАЗОМ: 46 балів

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ КЗ «ЗАПОРІЗЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ» ЗОР
З А В Д А Н Н Я ІІ (районного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури 2011 – 2012 н. р.

10 клас
І. Напишіть (на вибір).
1. Твір-роздум «Дитина – дзеркало родини; як у краплі води відбивається сонце, так у дітях відбивається моральна чистота матері й батька». (В.Сухомлинський).
2. Твір «Проблема життєвого вибору в романі Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». 12 балів
ІІ. Добираючи етикетні формули та фразеологізми, складіть діалог між учнем й учителем. Ситуація: під час перерви учень та учитель ненавмисне зіштовхнулися на сходах. 6 балів

ІІІ. Побудуйте складне речення про Вашу улюблену телепередачу.
Зробіть повний синтаксичний розбір (підкресліть члени речення, дайте загальну характеристику всій конструкції й компонентам як простим реченням). Накресліть схему. 8 балів
ІV. Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності. 10 балів
1. Запишіть, чому вставні слова по-перше, по-друге, отже, наприклад частіше вживають саме в науковому стилі (два-три речення).
2. Провідміняйте кількісний числівник 987.
3. Відредагуйте фразеологізми, поясніть їхнє походження й значення.
Прокрустова перемога, сади Аріадни, Авгієва арфа, нитка Тантала.
4. Поясніть різницю в значеннях поданих синонімів іншомовного походження: конфлікт – інцидент; регіон – район; професія – спеціальність; дилема – проблема.
5. Складіть тематичний словник до теми «Українські народні промисли». (8).

V. Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості та лаконічності.
1. У своїх статтях І. Нечуй-Левицький наголошував на тому, що український письменник повинен дотримуватися трьох головних принципів –… .
2. Прототип Кайдашів (І. Нечуй-Левицький «Кайдашева сім’я) – … .
3. Визначте романтичне й реалістичне в повісті М.Старицького «Оборона Буші».
4. Що вам відомо про Театр корифеїв?
5. За жанром твір Б.Грінченка «Каторжна» … Доведіть.
10 балів

РАЗОМ: 46 балів

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ КЗ «ЗАПОРІЗЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ» ЗОР
З А В Д А Н Н Я ІІ (районного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури 2011 – 2012 н. р.

11 клас
І. Напишіть (на вибір) 12 балів
1. Твір-роздум «Дитина – дзеркало родини; як у краплі води відбивається сонце, так у дітях відбивається моральна чистота матері й батька». (В.Сухомлинський).
2. Доведіть, що естетичною платформою «київських неокласиків» «була любов до слова, до строгої форми, до великої спадщини світової літератури» (за. М. Рильським).
ІІ. Добираючи етикетні формули та фразеологізми, складіть діалог між учнем й учителем. Ситуація: під час уроку учитель випадково зачепив портфель одного з одинадцятикласників, з нього висипалися зошити, книжки, касети, диски… 6 балів
ІІІ. Складіть і запишіть складне речення з різними видами зв’язку про сучасну естрадну пісню. Накресліть схему речення, зробіть синтаксичний розбір (підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частину мови, дайте загальну характеристику всій конструкції). 8 балів
ІУ. Дайте відповіді на питання, дотримуючись чіткості й лаконічності. 10 балів
1. Наведіть приклади звертань до осіб, що мають високий і надвисокий статус: монархів (королів); до князів монаршого двору, принців, принцес; до глав держав, урядів, керівників органів влади.
2. Провідміняйте кількісний числівник 875.
3. Двоє учнів розповідали один одному про свої бажання. Один із них сказав:
– Я б так хотів поїхати до Риму!
– Але це неможливо! – зауважив інший.
– Чому?
– Тому, що для цього потрібна машина часу.
– Навіщо машина часу? Сідай на літак – і за кілька годин будеш на місці!
Як ви вважаєте, чи допоможе літак здійснити бажання юнака? У чому суть непорозуміння між двома учнями?
4. Пригадайте чотири іменники, які вживаються лише в множині. Поставте їх в давальному й місцевому відмінках.
5. Пригадайте й запишіть назви творів, кінофільмів, до складу яких входять числівники (8).
V. Дайте відповіді на питання, дотримуючись чіткості та лаконічності. 10 балів
1. Хто з поетів належав до «розстріляного відродження» (назвати не менше п’яти імен)? Прокоментуйте виділене поняття (два-три речення).
2. Які ознаки сонету як жанру вам відомі?
3. Якими засобами гумору і сатири послуговувався Остап Вишня для відтворення комізму ситуацій і зображення характерів героїв?
4. Яку ідейну позицію обстоював Микола Хвильовий у літературній дискусії 1925-1928 рр.?
5. Як ви вважаєте, чи підкорив Степан Радченко місто (роман «Місто» В.Підмогильного)? Наведіть два переконливі аргументи, підкріпивши їх посиланнями на конкретні приклади з однойменного твору. РАЗОМ 46 балів
авдання</font>
"Тополя"

Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Хмара тегів

Освітні сайти

Архів записів

Copyright MyCorp © 2024 Безкоштовний хостинг uCoz