УКРАЇНСЬКА МОВА І ЛІТЕРАТУРА
Четвер, 02.05.2024, 11:11
ГоловнаРеєстраціяВхід Вітаю Вас Гість | RSS

Форма входу

Меню сайту

Пошук

Головна » Файли » Мої файли

ПЕРШИЙ УРОК У 2012/2013 Н. Р.
24.08.2012, 09:43
Тема уроку: основи здорового способу життя .
Мета уроку: продовжити формувати поняття „здоров’я” та „здоровий спосіб життя”,
„еколо¬гічно чисте середовище”; розширити знання учнів про руйнівні наслідки куріння тютюну, вживання алкоголю та наркотиків, патологічних реакцій організму на ці речовини; швидко й ефективно поширювати знання про здоров'я, здоровий спосіб життя в середовищі неповнолітніх;
виховувати в підлітків бережливе, дбайливе та усвідомлене ставлення до власного здоров’я як однієї з найвищих людських цінностей, та ведення здорового способу життя; своєчасно приймати рішення щодо запобігання шкідливим звичкам (алкоголізму, токсикоманії, наркоманії, тютюнокурiнню),раннім статевим стосункам; бережливе ставлення до природи, залучати підлітків до просвітницької діяльності серед однолітків;
розвивати логічне мислення, екологічне мис¬лення, уяву, навички самостійного
по¬шуку знань; сприяти розумінню учнями переваг здорового способу життя та заохочувати
до здобуття знань, умінь і навичок здорового способу життя; стимулювати до самостійного
й усвідомленого вибору життєвої позиції; порівнювати, працювати в колективі, уміння
робити висновки.
Тип уроку: комбінований.
Методи: проблемно-пошуковий, словесний, ілюстративно-демон¬страційний,
груповий; оцінювання і мотивація знань.
Базові поняття і терміни: здоров’я, здоровий спосіб життя,
складові здоров’я, симптоми захворювання, профілактика хвороб,
алкоголізм, СНІД, тютюнопаління, наркоманія,
Дидактичне забезпечення: мультимедійний проектор,
стенд «Здоровий спосіб життя»,відеоролики з пропаганди здорового
способу життя, презентації про шкідливі звички, матеріали з інтернету,
вирізки з газет та журналів.
Міжпредметні зв'язки: хімія — озо¬новий шар, атмосферне повітря;біологія – навколишнє середовище; екологія; фізика — радіація, радіонукліди, АЕС; валеологія – здоров’я, хвороба, патології; література — вірш «Еколо¬гічний прогноз», українські прислів’я; фізична куль¬тура та здоров'я — туризм, здо¬ровий спосіб життя.
Прийоми активізації пізнавальної активності учнів:
1. Постановка проблемних питань в ході уроку;
2. Робота з персональним комп’ютером;
3. Вивчення прислів’їв та приказок про здоров’я.
Прийоми особистісно - розвивального навчання:
1. Співпраця викладача і учнів (діалог);
2. Співтворчість (учні заздалегідь готують повідомлення, тези реклами та антиреклами,
створюють презентації);
3. Встановлення причинно - наслідкових зв’язків;
4. Формулювання висновків;
Форми і прийоми роботи:
1. Інформаційно – рецептивний:
а). словесний (розповідь, бесіда, пояснення);
б). навчальний (використання ПК);
в) наочний (демонстрація слайдів)
2. Репродуктивний (тестовий контроль, коментований запис);
3. Евристичний (діалог з класом, розв’язування проблеми)
Ми всі однаковою мірою перебуваємо
в небезпеці, і коли ми усвідомимо
цю небезпеку, то залишиться
надія, що спільними зусиллями
ми зможемо подолати її.
А. Ейнштейн
ХІД УРОКУ.
І. Організаційний етап ( 1 - 2 хв.)
- Привітання.
- З’ясування відсутніх
- Готовність учнів групи до уроку.
Психологічний настрій.
Добрий день. Я рада вітати вас на уроці.
Ви - молоді, завзяті та кмітливі. Ви – сповненні сил та енергії. Ви маєте багато мрій, бажань, задумів і планів на майбутнє. Щодня ви пізнаєте життя, відкриваєте для себе світ, відкриваєте світу себе. Ви хочете все осягнути, все зрозуміти і щоб вас зрозуміли. Ви мрієте про успіх, кохання і щастя, бо ви – молоді. Усе життя для вас попереду. Уже сьогодні ви тримаєте у власних руках своє майбутнє. І лише ви самі відповідальні за нього. Дуже хочеться, щоб кожен з вас показав себе сьогодні через знання і дії на уроці. Отож запрошую вас до співпраці. А хороші оцінки, які я сподіваюсь, ви отримаєте, забезпечать вам хороший настрій.

ІІ. Актуалізація опорних знань.
Вчитель.
1. Завдання. Опрацюйте отриманий текст. Виберіть правильну відповідь.
(Учні отримують листки з наступним текстом):
1. Валеологія — це:
а) здоровий організм;
б) наука про довкілля;
в) наука про формування, збере¬ження і зміцнення здоров'я;
г) наука про спадковість і мінливість.

2. Здоров'я — це:
а) стан фізичного, психічного та соціального благополуччя;
б) методи попередження захворювань;
в) відсутність хвороб;
г) високий рівень медицини.

3. Фактори зміцнення здоров'я:
а) чисте повітря, тривалий сон, сонячне проміння;
б) мала рухливість, незначні стреси, спілкування з природою;
в) особиста гігієна, рухова активність, повноцінне харчування;
г) спиртні напої, тютюнові вироби, дискотеки.

4. Процеси, що визначають стан здоров'я організму:
а) відтворення, споживання здоров'я;
б) відсутність хвороб, тривалість життя;
в) формування, відновлення здоров'я;
г) антропометричні дані.
5. Гігієна — це наука, що вивчає:
а) довкілля;
б) методи попередження захворю¬вань;
в) порушення нормальної життєді¬яльності організму;
г) дію факторів зовнішнього сере¬довища на організм людини.

6. Фактори, що послаблюють здоров'я:
а) відсутність активного відпочин¬ку, вживання вітамінів;
б) сонячне проміння, природні ландшафти;
в) гіподинамія, збудники захворю¬вань.

7. Процеси, що визначають стан здоров'я організму:
а) хвороби, смертність, народжува¬ність;
б) спосіб життя, споживання про¬дуктів, спілкування;
в) відтворення, формування, спо¬живання продуктів.

8. Фактори формування здоров'я:
а) спосіб життя, стан довкілля;
б) здоров'я батьків, лікування;
в) культура відносин, період відпо¬чинку;
г) засоби масової інформації.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Мозковий штурм.
Вчитель. Шановні учні, спробуйте дати відповідь на запитання:
1. За якими ознаками ви можете визначити стан свого здоров’я?
(колір обличчя, постава, температура, аналіз крові)
2. Які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово „хвороба”?
(біль, страждання, смерть)
Вчитель. Отож, сідайте зручно, розслабтесь. Зробіть вдих і неповний видих. За¬тисніть ніс пальцями та визначте, скільки секунд ви можете не дихати. Коли робите вдих, підніміть руку для визначення часу.
Оцінювання тесту «Моє здоров'я»
Затримка понад 40 с — здоровий.
Від 20 до 40 с — здоров'я послаблене.
Менш ніж 20 с — є захворювання.
Цей тест свідчить ще й про те, що чис¬те повітря — це запорука здоров'я, нор¬мальної життєдіяльності організму. Без нього ми не витримаємо ані хви¬лини. Навколишнє середовище — це повітря, яким ми дихаємо, вода, яку ми п'ємо, земля, яка нас годує.
Протягом останніх 100 років людська цивілізація своєю господарською ді¬яльністю змінила навколишнє сере¬довище за складом та якістю, не пе¬редбачаючи, як зміниться при цьому сама людина, її здоров'я. На думку вчених, здоров'я населення на 20 % залежить від екологічного стану при¬роди, а 80 % захворювань пов'язано з вживанням забруднених шкідливи¬ми речовинами продуктів. Серед негативних показників населення України ви¬окремлюють усе більше таких, що залежать від стану навколишнього середовища.
При цьому на першому місці — хво¬роби органів дихання, на другому — системи кровообігу, на третьому — нервової системи та органів чуттів. За статистикою щодо захворювань, серед школярів середнього віку 78 % дітей мають порушення фізіологічних процесів, тобто імунітету — захисної реакції організму від хвороб.

З кожним роком по Україні спостерігається погіршення стану здоров'я дітей: хворобливість,
відхилення в роботі внутрішніх органів, зниження рухової активності, 90 відсотків
учнів-випускників - нездорові, мають ті чи інші відхилення в здоров'ї. Наше майбутнє
залежить насамперед від того, наскільки нам удасться зберегти основні природні параметри, що забезпечують повноцінне життя – певний газовий склад атмосфери, чистоту грунту, сприятливий тепловий режим у біосфері, низький радіаційний фон Землі.
Давайте пригадаємо:
- Постановка проблемного питання:
Як впливає забруднене навколишнє середовище на здоров’я людини ?
У нас працює група інформаторів, які мали випереджувальні завдання.
Повідомлення учня.
Працюючи в мережі Інтернет я зустріла такі цікаві факти:
Серед екологозалежних захворювань виокремлюють такі:
1. Індикаторна патологія. До них належать профзахворювання, онкозахворювання, уроджена патологія, генетичні дефекти, алергози, ток¬сикози, ендемічні захворювання.
Ці захворювання значною мірою залежать від якості навколиш¬нього середовища.
2. Екологозалежні патології із се¬реднім показником залежнос¬ті — це загальна смертність дітей, хронічний бронхіт у дітей, заго¬стрення захворювань серцево-су¬динної та дихальної систем.
3. Помірний ступінь залежності від якості навколишнього середови¬ща мають захворювання: хроніч¬ний бронхіт і пневмонія в дорос¬лих, серцево-судинна патологія, патологія вагітності.
Вчитель. Вам навели наслідки порушень стану навколишнього середовища, наші хвороби.
- Постановка проблемного питання:
У чому ж їх причини? (пошуки відповіді)
Відповіді учнів.
1. Жителі України мешкають у зоні екологічного лиха.
2. Зону було визначено насампе¬ред техногенною аварією на АЕС у Чорнобилі в 1986 році, потім — накопиченням токсичних речо¬вин у результаті господарської та військової діяльності.
3. Певну роль відіграло також за¬бруднення повітря, води, ґрунтів у результаті роботи підприємств металургійної, коксохімічної, на¬фтової промисловості; теплових, атомних електростанцій тощо, особливо в Донбасі.
Вчитель.
Радіаційне забруднення стало актуальним для України в резуль¬таті аварії на Чорнобильській АЕС, внаслідок якої постраждало близько 3,5 млн осіб, 116 тис. отримали ви¬сокі дози радіації, 22 тис— серед¬ні. Упродовж десяти років померло 168 тис. потерпілих. На 300—400 років «знищено»
1 тис. км2 території, активним елементом Цезій-137 заражено 29 тис. км2 землі. Екологічна оцінка збитків — 200 млрд доларів США.
Значну небезпеку для життя людини становлять наслідки промене¬вої хвороби, що можуть проявитися через 10-20 років. Це ті дози радіації, які у два-три рази більші за природний фон.
Екологічна ситуація в Україні склалася так, що дослідники з сумом і розпачем свідчать: навряд чи навіть 5% населення може бути визнане обєктивно здоровим. Отже, під переважну більшість обєктивно нездорових підпадає і більша частина молоді
Вчитель. Порушень на¬вколишнього середовища багато — це й хімічні забруднення, що спричиня¬ють «озонові дири», «кислотні дощі», парниковий ефект, фізичні, про які ми говорили сьо¬годні (радіація). Але важливо зна¬ти, що є ряд постанов Міністерства екології та природних ресурсів, охорони здо¬ров'я України, що вказують шляхи по¬долання екологічної кризи в нашій країні, профілактичні заходи щодо збереження здоров'я населення. Я, хочу сказати, що наше майбутнє – в наших руках.
Учень читає вірш.
Подивіться навкруг,
Що з природою стало:
Дихать зовсім нічим,
Люди всі у печалі.
Може десь у лісах
Ще щебече пташина,
Але в нашій душі
Сум мелодії лине.
Ліси наші в’януть,
Нема більше рік,
Пташки покидають
Край рідний навік.
Нечисте повітря,
У грунті нітрати,
І слово «Чорнобиль»
Нам страшно згадати…
І щоб на світі
Не сталось біди,
Шануйте природу,
Усюди й завжди!
Так, що треба тепер
Об’єднатись нам дружно,
Щоб собі повернуть
І діброви, й стежини.
І ми будем нести
Людям квітку надії,
Бо давно уже це
Увійшло в наші мрії.
Вчитель. Прикро, але ситуація зі станом здоров’я в Україні дедалі гіршає. Багато людей утрачають своє здоров’я задарма, не замислюючись про наслідки. Здоров’я не можна купити ні за які гроші, його можна сформувати шляхом одержання знань і постійною роботою над собою, а саме дотриманням правил здорового способу життя.
Сьогодні на уроці у вас є можливість почути, побачити і діяти самим, застосовуючи отриманні знання за попередні роки навчання, і використати їх у вивченні теми. Ми повинні узагальнити, поглибити, розширити і закріпити діапазон ваших знань про здоровий спосіб життя.
Тому тема сьогоднішнього уроку:
«Основи здорового способу життя»
ПЛАН УРОКУ.
1. Поняття «Здоровий спосіб життя», його основні складові.
Індикатори здорового способу життя.
2. Можливості реалізації здорового способу життя.
3. Загроза майбутньому: тютюнопаління, алкоголізм, ВІЛ / СНІД та наркоманія. 4. Висновки.
(учні записують в зошити тему уроку)
IV. Вивчення нового матеріалу.
Вчитель.
Першим питанням теми розглянемо:
Поняття «Здоровий спосіб життя», його основні складові.
Індикатори здорового способу життя.
Сьогодні епіграфом нашого уроку будуть слова великого вченого фізика Енштейна.
(вчитель зачитує епіграф уроку).
«Здоровий спосіб життя» - звучить настільки знайомо, що ми, в своїй переважній більшості, просто пропускаємо цю фразу повз нашої свідомості. Мозку навіть ні за що зачепитися в цьому буденному словосполученні. Наші дитячі асоціації, що складаються із закликів журналу «Здоров'я» загартовуватися і робити вранці зарядку, а також гасла в спортивному залі школи «Швидше! Вище! Сильніше!» так і залишилися в нашому глибокому дитинстві. «Доросле» життя внесло свої корективи. Уявіть собі типовий день вигаданої людини:
Ранок. Ледве піднявши себе з ліжка, швидко зібрався, на ходу випивши чашку кави (щоб нарешті прокинутися), вибіг на вулицю в світ штовханини у транспорті та пробок на дорогах, щоб дістатися до роботи. Вдень понервував з дрібних та не дуже приводів, позаздрив знайомому або колезі, не пообідав, пробігав увесь день або просидів за комп'ютером, жодного разу не вставши і, так само як і вранці, проштовхавшись у транспорті, повернувся додому. Увечері обжерся, дістався до дивана та, потягуючи сигаретку та пиво, утикнувся в телевізор. Заснув з думками, що будуть вихідні, буде мангал, будуть шашлики, і взагалі - добре посидимо.
Нічого спільного не знаходите? Ми всі в тій чи іншій мірі живемо за схожим сценарієм. І коли організм починає хворіти без видимої причини, коли сонливість стає хронічною, на роботі не можемо зконцентруватися, якісь депресії і взагалі незадоволення життям якесь підозріле... Ось тут-то і стоїть той «камінь біля доріг» - «на право підеш - коня втратиш, на ліво - голову».
Занервували - схопилися за сигарету. Відчули невпевненість - трохи випили «для хоробрості».. .
І помітили - розслабився, повеселішав... Просто та без особливих зусиль, створили собі «щасливу реальність», у якій і проблеми якось віддалилися, впевненості стало більше,
а головне стало якось легко... Скажете:- « Ну і що тут такого?! У мене дід усе життя палив (пив) і помер в 99 років», а про себе подумаєте - «А що мені загрожує? Я ж не п'ю непробудно, контролюю себе. Палю...ну то й що? Захворію раком легенів? Це про когось іншого, а у мене генетична стійкість». Так ось кажучи та думаючи так, забувається простий факт, що дід жив при іншій екології, і ритм життя у нього, певно, був іншим, та і «натурального» у нього в житті було більше.
От так ось «полегшуємо» собі існування, а проблеми по суті то нікуди не йдуть, навпаки - ростуть. ... І апатія постійна, та ще й безсоння з'явилося... Для деяких покурити та трохи випити вже недостатньо. Наркотики. А з ними «ілюзія життя». Так виглядає шлях в нікуди.
Існує інша реальність, інший шлях вирішення проблем. Відчуваєте занепад сил - йдіть у тренажерний зал. Відчуваєте емоційне виснаження - йдіть у басейн або займіться йогою. Заперечите: «Немає часу» або «зараз немає грошей». Це всього лише відмовки. Порахуйте, скільки часу ви проводите біля телевізора і скільки грошей ви витрачаєте на пиво та сигарети. А потім замисліться: які інвестиції ви робите в самого себе? Щоб одержати від організму безперебійну роботу та гарний настрій в нього треба щось вкласти. Дати йому нові сили, енергію та душевний спокій.
Людина - істота вільна. Вона сама визначає для себе свій власний спосіб життя. І хочеться сподіватися, що все-таки розум візьме верх над суєтою та лінню, і вибір буде зроблено правильний. Задумайтесь, юні друзі. Наша зустріч сьогодні – можливість поміркувати, зробити для себе висновки.

Вчитель.
Питання до класу: «Що важливіше - здоров'я або гроші?», то напевно відповідь «здоров'я» буде стовідсотковим.. Якщо поставити питання по-іншому: «Що ви робите для свого здоров'я щодня?», то відповіді навряд чи зазвучать так само бадьоро. Тому що, як правило, здоров'я сприймається, як щось само собою зрозуміле, і піклуватися про нього починають, коли виявляється його недостача. Простіше кажучи, щира відповідь на перше питання - здоров'я або гроші - залежить від того, що в даний момент в дефіциті. Що таке гроші, зараз ми не обговорюємо. А що таке здоров'я? Давайте пригадаємо?
Відповіді учнів.
1. Здоров'я— динамічний стан організму, що забезпечує повно¬цінну фізичну та психічну працездат¬ність людини.
2. "Здоров`я - це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не лише відсутність хвороб або фізичних вад".
Вчитель.
Те, що погіршення здоров’я молоді – основного і найпродуктивнішого носія генофонду нації – може призвести до демографічної катастрофи, не може бути піддане сумніву.
Піклуватися про своєчасну профілактику свого здоров'я - це не означає бути в постійній душевній і фізичній напрузі і страху за життя. Це, якщо завгодно, ощадливість життя, забезпечення природного її протікання. Духовний і душевний дискомфорт є причиною багатьох нездужань. Організм не захворює сам - людина робить це. Розум і тіло постійно підштовхують один одного до здоров'я або хвороби. І безпосередньо примусити свій організм стати здоровим ми не можемо - нам залишається тільки не заважати йому в цій діяльності.
Завдання:
Наведіть приклади висловів учених, поетів про здоров’я.
Вправа « Ланцюжок »
( учні висловлюються по – черзі)

ВИЗНАЧЕННЯ ЗДОРОВ’Я ЗА РІЗНИМИ АВТОРАМИ
«Здоров’я людини — щастя. Найбільше щастя полягає в пречудовій мудрості. Людське щастя розкривається в розсудливості та цнотливості. Насолода людини — у діяльності, а фізичний стан має поєднуватися з душевною активністю.»
Арістотель

«У тілі людини є чотири соки: кров, флегма, жовта і чорна жовч... Якщо соки змішані в певних кількостях і нормальні, — людина здорова.»
Авіценна

«Здоров’я — стан рівноваги між вимогами середовища та силами організму.»
О. О. Остроумов
«Здоров’я — це стан повного фізичного, душевного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб і фізичних вад.»
ВООЗ, 1958

«Хіба здоров’я не диво?»
А. П. Чехов

«Здоров’я — такий стан організму людини, коли функції всіх його органів і систем врівноважені із зовнішнім середовищем і відсутні будь-які хворобливі зміни. Саме поняття «здоров’я», як і поняття «норма», є умовним і об’єктивно встановлюється на основі антропометричних, клінічних, фізіологічних і біохімічних показників.»
Л. О. Брусіловський

«Здоров’я... — стан індивіда, чий організм функціонує добре.»
Енциклопедія Ларусса

«Якщо фізіологічні та психологічні процеси знаходяться у відповідності та гармонії один з одним, тоді даний стан означатиме здоров’я... Здоров’я людини характеризується як гармонійний розвиток, за якого всі сторони її життєдіяльності, фізіологічні та психічні, фізичні та духовні, біологічні та соціальні, знаходяться у відповідності одна до одного.»
О. М. Ізуткін

«Здоров’я — це стан, за якого всі функції тіла та розуму зберігають нормальну активність.»
Медична енциклопедія, Філадельфія, 1964

«Здоров’я — природний стан організму, що є виразом його досконалої саморегуляції, гармонійної взаємодії всіх органів і систем і динамічної рівноваги з оточуючим середовищем.»
С. М. Павленко

«Здоров’я — природний стан організму, що характеризується його врівноваженістю з оточуючим середовищем і відсутністю будь-яких хворобливих змін. Здоров’я людини визначається комплексом біологічних (спадкових і набутих) соціальних чинників.»
БСЭ, 1972

«Здоров’я — це такий стан, коли всі частини організму організовані й функціонують у такий спосіб, щоби забезпечити людині можливість доброго життя та збереження виду. Здоров’я — це стан, що узгоджується з природою.»
О. Тьомкін

«Під здоров’ям у загальному плані розуміють можливість людини адаптуватися до змін оточуючого середовища, взаємодіючи з ним вільно, на основі біологічної, психологічної та соціальної сутності людини.»
М. Попов, П. Михайлов

«Здоров’я — це стан певного соціально-біологічного та психологічного благополуччя, коли функції всіх органів і систем організму людини врівноважені із соціальним середовищем і відсутні будь-які захворювання, хворобливі стани та фізичні дефекти.»
А. Ф. Семенко, В. В. Єрмаков

«Здоров’я — це стан життєдіяльності, що відтворює необхідну повноту атрибутів життя людини, що розвиваються.»
В. Д. Жирнов

«Здоров’я людини — це гармонійна єдність біологічних і соціальних якостей, зумовлених природженими та набутими біологічними і соціальними явищами.»
Ю. П. Лісіцин

«Здоров’я — правильна, нормальна діяльність організму.»
Є. І. Ожегов

«Здоров’я — це рівновага між індивідуумом і оточуючим середовищем... є проблемою свідомості й розумного способу життя кожного окремо, гармонії розуму та почуттів.»
П. Вебер


«Здоров’я — це перша і найважливіша потреба людини, що визначає її здатність до праці, гармонійний розвиток особи, вона є головною передумовою до пізнання оточуючого світу, до самоствердження і щастя людини, до подальшого розвитку людського суспільства.»
М. С. Бєдний


Так само українська мудрість дає рецепти, як бути здоровим.
(учні кажуть по черзі прислів’я)
УКРАЇНСЬКІ ПРИКАЗКИ ТА ПРИСЛІВ’Я ПРО ЗДОРОВ’Я
Аби моя голова здорова була, то все гаразд буде.
Без здоров’я нема щастя.
Без здоров’я ніщо людині не миле.
Бережи і шануй честь змолоду, а здоров’я — під старість.
Бережи одежу знова, а здоров’я — змолоду.
Було б здоров’я, а все інше наживем.
Вартість здоров’я знає лише той, хто його втратив.
Веселий сміх — здоров’я.
Все можна купити, тільки здоров’я — ні.
Дай, Боже, здорово сходити, а на друге заробити!
Держи голову в холоді, а живіт в голоді — будеш здоровий.
Держи голову в холоді, ноги в теплі, проживеш довгий вік на землі.
Добре здоровому вчити хворого.
Журба здоров’я відбирає, до гробу попихає.
Здоровий хворого не розуміє.
Здоровому все здорово.
Здоровому все на здоров’я йде.
Здоровому пироги не вадять.
Здоров’я більше варте, як багатство.
Здоров’я — всьому голова.
Здоров’я — це маєток.
Здоров’я — найдорожчий скарб.
Здоров’я маємо — не дбаємо, а стративши — плачемо.
Ліпше здоров’я, як готові гроші.
Над здоров’ям нема старшого.
Найбільше щастя в житті — здоров’я.
Не просімо хліба у Бога, а просімо здоров’я.
Той здоров’я не цінить, хто хворий не був.
Хай Бог дасть на здоров’я!
Хто здоров, той ліків не потребує.
Худоба — річ набута, а здоров’я — ні.
Щоб ти був здоров, як вода!
Як хочеш здоров’я мати, мусиш рано вставати, а звечора рано лягати.
Вчитель.Не випадково, вітаючи один одного з днем народження або з приводу іншого свята чи події, ми бажаємо здоров’я і щастя. Дійсно, ці два поняття нерозривно взаємопов’язані. Безперечно, без здоров’я не може бути щастя.
Багато людей нерозумно і довго випробовують стійкість свого організму, коли зловживають алкоголем, палять цигарки або вживають наркотики. І, нажаль, в умовах нашого суспільства спостерігається тенденція проявів негативної поведінки саме у дітей та підлітків. Вони вже не бачать в цьому чогось поганого, що шкодить їх здоров’ю. Тому сьогодні особливо важливо сформувати потребу в здоровому способі життя, а також в задоволенні від повноцінного життя.
У філософському розумінні спосіб життя - це синтетична характеристика сукупності типових видів життєдіяльності людей (індивідів та соціальних утворень) у поєднанні з умовами життя суспільства. Спосіб життя найсуттєвіше впливає на здоров’я людини. Змінити його відповідно до принципів здорового способу життя складно, але можливо, бо це залежить від самої людини.Спосіб життя охоплює всі сфери суспільства: працю і побут, суспільне життя і культуру, поведінку (стиль життя) людей та їх духовні цінності.
Проблема формування здорового способу життя досить ретельно висвітлюється в багатьох соціально-філософських, педагогічних, соціологічних, медичних працях.

Особливої актуалізації ця проблематика набула у другій половині ХХ століття як у світі в цілому, так й в Україні.
Питання до учнів:
- Які науки, що ви вивчали в школі розглядають поняття здорового способу життя?
(відповідь учня)
Вчитель. Слід підкреслити, що цим питанням приділяють увагу різні науки – медицина, гігієна, охорона здоров’я, екологія, педагогіка, психологія, соціологія, фізична культура і нова наука - валеологія. (наука про здоровий спосіб життя.)
Здоровий спосіб життя — це спосіб життєдіяльності людини, метою якого є формування, збереження і зміцнення здоров’я, все, що сприяє виконанню людиною своїх людських функцій через діяльність з оздоровлення умов життя - праці, відпочинку, побуту. (учні записують визначення в зошит)
Основні складові здорового способу життя.
-рівень культури суспільства й особи;
-місце здоров’я серед потреб людини;
-мотивації збереження і зміцнення здоров’я;
-настанова на довге здорове життя;
-навчання засобам збереження і зміцнення здоров’я.

Розроблені індикатори здорового способу життя:
1. задоволеність своїми даними:
(учні висловлюють свої припущення)
• зовнішність;
• тіло;
• успішність або виконання службових обов`язків порівняно з іншими;
• своїм статусом у колективі (виробничий, друзів, однодумців тощо);
• своїм статусом у сім`ї;
• своїм сприйняттям світу.

2. задоволеність соціальним оточенням:
• сприйняття соціальних проблем;
• сім`я;
• сусіди;
• родичі;
• колеги;
• товариші у закладі освіти;
• рівень соціальної напруженості;
• політична ситуація;
• довіра до керівних органів;
• рівень безпеки.

3. задоволеність можливостями:
• рівень зарплатні;
• житло;
• предмети довготривалого користування;
• престижні речі;
• одяг;
• харчування;
• транспорт;
• освіта;
• робота;
• медичне обслуговування;
• культурні запити;
• спілкування;
• отримання інформації;
• сексуальні стосунки;
• громадська активність.

Розглядаємо друге питання нашої теми:
Можливості реалізації здорового способу життя.
Вчитель. Опитування з проблем здорового способу життя, звичайно, не може обминути питання, щодо можливостей його реалізації молоддю в існуючих умовах.
Люди, які ведуть здоровий спосіб життя, дотримуються правил безпеки навчання та праці, яким властива висока духовність, залишаються здоровими до глибокої старості. Справедливо зазначає видатний український хірург Микола Амосов: «У більшості хвороб винна не природа, не суспільство, а сама людина. Найчастіше вона хворіє через лінощі й жадобу, а інколи — й від нерозумності».
Збереження і відновлення здоров’я залежить від рівня культури. Це — не тільки сума знань, а й поведінка людини, сукупність її моральних засад.
Чому слід дбати про здоров’я? Яка мотивація людини в цьому випадку? У кожного — своя мотивація бути здоровим: хтось хоче бути гарним, струнким; дехто зважає на те, що для досягнення успішної кар’єри в певній професії треба бути здоровою людиною; для когось здоров’я означає заощадження коштів на ліках, а для декого — це активне довголіття, радість повноцінного життя.

Показники здорового способу життя.
Рухова активність. Одним із найважливіших показників здорового способу життя є обсяг фізичних навантажень. Дослідження показали, що фізичні вправи позитивно впливають на серце, легені, кровоносні судини та м’язову систему і сприяють профілактиці розвитку серцево – судинних захворювань та багатьох форм раку.
Намагайтесь займатися фізичними вправами принаймі три рази на тиждень протягом 20 – 30 хвилин у режимі оптимальної частоти серцевих скорочень під час тренування. Вправи повинні бути тривалими та енергійними.

Харчування. Показовим чинником здорового способу життя є структура (якісний склад) продуктів харчування, що вживаються в повсякденному режимі. Неправильний режим харчування та часте вживання смажених, гострих страв веде до розвитку захворювань травного тракту. Харчування повинно забезпечувати функціонування, ріст, розвиток і відновлення організму людини. Воно повинно бути збалансованим, тобто включати всі основні види продуктів: хліб, крупи, молочні продукти, м'ясо, рибу, овочі та фрукти.
(аналіз таблиці)

Таблиця.
«Значення поживних елементів для організму людини».
Поживні елементи Значення для організму Продукти з найбільшим вмістом елементів
Вуглеводи: крохмаль, цукор і клітковина. Забезпечують енергією життєдіяльність організму. Допомагають травленню і запобігають запорам. Сприяють накопиченню жиру. Крупи, хліб, макаронні вироби. Овочі і фрукти. Мед.
Жири тваринного походження. Забезпечують енергією. Матеріал для побудови клітин організму. Тваринне масло, сир, жирне м’ясо.
Жири рослинного походження Сприяють накопиченню жиру. Рослинна олія
Білки Матеріал для побудови клітин організму. Каталізатори обміну. Захист проти інфекції М'ясо, риба, яйця, квасоля, молоко, кефір, сир, горіхи.
Мінерали: кальцій, залізо, фосфор. Матеріал для побудови клітин організму і підтримання їх у повноцінному стані. Овочі.
Вітаміни: А, В, С. Д, Е, К та ін.. Сприяють хімічним процесам в організмі. Молочні продукти, яйця, риба, фрукти.
Вода Матеріал для побудови клітин.
«Транспортний засіб» для речовин в організмі. Вода, сік, овочі і фрукти.

Кількість енергії, яку людина повинна одержувати з їжі для підтримання свого здоров’я і забезпечення активного способу життя, індивідуальна. Наприклад, дітям необхідно більше енергії для росту. З віком енергетичні затрати знижуються, оскільки припиняється ріст.
У період вагітності жінкам рекомендується збільшувати кількість білків, вітамінів і мінеральних солей. У віці 60 років і старше метаболізм стає менш інтенсивним, тому літнім людям рекомендується значно скоротити або повністю виключити зі свого раціону гостру і жирну їжу, а також сіль, віддаючи перевагу фруктам і овочам.Ви можете уникнути багатьох проблем зі здоров’ям, підтримуючи свою нормальну вагу. Надлишок ваги сприяє розвитку серцевих захворювань, високого кров’яного тиску, діабету та ін…
Питання до класу:
- Що необхідно робити, щоб позбутися зайвої ваги?
Відповіді учнів.
Для того, щоб позбутися зайвої ваги, дотримуйтесь таких принципів:
- споживання калорій зменшуйте поступово;
- щоактивніше ви фізично, то більше витрачається калорій.
- ставте реальну мету (схуднути на півкілограма за тиждень, а не два – три дні);
- їжте повільно, насолоджуючись смаком їжі;
- пам’ятайте, що кожна людина має індивідуальний показник метаболізму, має власні звички в їжі і у ставленні до їжі, що значною мірою і визначає процес схуднення чи набирання ваги.

Відсутність шкідливих звичок. Питома вага шкідливих звичок (паління, вживання алкоголю, наркотиків, інших хімічних речовин) у комплексі впливів, що визначають спосіб життя, надзвичайно суттєва. За офіційними даними наркоманія, токсикоманія та алкоголізм на сьогоднішній день значно "помолоділи", тобто вперше ці речовини у більшості випадків спробують у віці 14–18 років. Чинники, що руйнують здоров'я, діють не ізольовано, а разом, взаємозв'язано. Це значно підсилює їх шкідливий ефект.

Безпечна сексуальна поведінка. Статистика поширення в Україні в останні роки захворювань, що передаються статевим шляхом і ВІЛ/СНІДу, дані щодо погіршення репродуктивного здоров’я молоді потребують ретельного вивчення цих явищ у вітчизняному молодіжному середовищі. Основні аспекти проблеми: інформація про початок статевого життя, характеристики статевих контактів молоді, ступінь обізнаності щодо засобів запобігання статевим захворюванням і засобів контрацепції, сексуальну орієнтацію, ступінь задоволення статевим життям, обізнаність з проблеми ВІЛ/СНІДу, ставлення до груп ризику і хворих.

Контроль за стресом.
Необхідно виконувати декілька таких порад:
- займайтесь улюбленою справою, яка приносить вам радість;
- утримуйтесь від вживання напоїв або знеболюючих засобів, що містять кофеїн і знижують вашу здатність протистояти стресу;
- ставте перед собою мету, яку ви спроможні досягти. (Нереалістичні завдання посилюють стрес);
- візьміть за правило виконувати вправи на розслаблення. Робіть глибокий вдих через ніс і видих – через рот. Сконцентруйтесь на диханні протягом 10 хвилин.
Як би там не було, але загальновідомим є те, що лікуватися набагато дорожче, ніж вести здоровий спосіб життя.
Настанова на довге здорове життя — важливий чинник здоров’я. Якщо людина думає тільки про хворобу, «входить» у неї, не мобілізує внутрішні резерви, їй складно, а то й неможливо досягти певного рівня здоров’я. Настанова на довге здорове життя допомагає зміцнити здоров’я, а при потребі — перемогти хворобу.
Навчання здоров’ю на перший погляд, — простий процес. Адже зараз є так багато інформації про здоров’я, про засоби його зміцнення.
Питання до класу:
- Звідки ми дізнаємось про здоровий спосіб життя?
(відповіді учнів)
Цьому можна вчитися в школі, від батьків і друзів, читаючи книжки і газети, слухаючи радіо- і телепередачі. Але навчитися цьому людина може лише сама. Ось тут і виявляється позитивна щодо здоров’я культура людини, її мотивація, настанова на життя, Видатний український фізіолог академік Олександр Богомолець зазначав: «Уміння продовжувати життя — це, насамперед, уміння не скорочувати його».
Вчитель. Отже, свідома мотивація на здоровий спосіб життя — це шлях до фізичної, емоційної гармонії, яка передбачає перегляд життєвих i цiннiсних прiоритетiв, що забезпечують протистояння негативним явищам життя:
• наркоманії;
• алкоголізму;
• раннім статевим стосункам;
• венеричним хворобам, СНІДу.
Розглядаємо третє питання теми:
Загроза майбутньому: тютюнопаління, алкоголізм, ВІЛ/СНІД та наркоманія.
Вплив шкідливих звичок на організм людини
Вчитель. Останнім часом форми хворобливої залежності від психоактивних речовин - наркоманія, токсикоманія, алкоголізм - прийнято в медичній літературі об'єднувати загальним терміном "залежність від хімічно активних з'єднань”, або скорочено "хімічна залежність”. Згідно офіційних даних кожен день в Україні виявляють 30 носіїв вірусу СНІДу, але є також велика кількість інфікованих поза полем зору спеціалістів. За оцінками міжнародних експертів, нині в нашій країні близько 140 тис. молодих людей хворі на ВІЛ/СНІД. Рівень захворюваності серед молоді на алкоголізм і наркоманію залишається дуже високим. Так, захворюваність на хронічний алкоголізм на 10 тис. підлітків становить 0,4 випадків, на наркоманію – 2,5, токсикоманію – 0,7.
УЧНІВСЬКА ПРЕЗЕНТАЦІЯ СЛАЙДІВ ПРО КУРІННЯ

Алкоголізм
Вчитель. Алкоголь... Це добро чи зло? Кожний в більшій чи меншій мірі знає про його споживання: п'ють знайомі, батьки, однолітки. Хто більше, хто менше. Батьки намагаються не дозволяти споживати алкогольні напої дітям. їх рекламують і тут же пишуть, що це шкодить здоров'ю. Спирт для медицини, спирт для парфумерії, спирт в побуті і житті. То де ж правда? Ось давайте спробуємо вияснити істину.
УЧНІВСКА ПРЕЗЕНТАЦІЯ СЛАЙДІВ ПРО АЛКОГОЛІЗМ

Наркотики
Вчитель. Серед найгостріших проблем сьогодення - наркотизація неповнолітніх. Наркоманія має чітку ієрархічну структуру.
За останні роки кількість осіб, які незаконно вживають наркотичні засоби і психотропні речовини, в Україні подвоїлась і у 2001 році становила 107,1 тисячі, з яких 68 відсотків – молодь віком до 30 років, 5,4 тисячі - неповнолітні, що створює безпосередню загрозу генофонду нації.
УЧНІВСЬКА ПРЕЗЕТАЦІЯ СЛАЙДІВ ПРО НАРКОМАНІЮ.

СНІД
Вчитель. СНІД - найтяжче і смертоносне захворювання. Цю хворобу охрестили чумою XXI століття. Ліків і ефективних методів лікування доки ще нема. Людина, яка заразилася ВІЛ (вірусом імунодефіциту людини), стає беззахисною перед іншими захворюваннями. Єдиною зброєю людини проти СНІДу є знання про СНІД і правила профілактики цього смертельного захворювання.
У світі 58 мільйонів людей інфіковано ВІЛ/СНІД, 22 мільйони померло, 36 мільйонів хворих, у тому числі 10 мільйонів дітей.
УЧНІВСЬКА ПРЕЗЕТАЦІЯ СЛАЙДІВ ПРО СНІД.
Запитання до учнів.
• Як можна заразитись ВІЛ? ВІЛ можна виділити з усіх рідин організму: плазми крові, спинномозкової рідини, сльози, слини, семенної рідини, сечі та материнського молока. Але не усі ці рідини можуть переносити інфекцію, бо концентрація ВІЛ у них різна. Реально інфікованими (а значить здатними до розповсюдження вірусу) є рідини статевих залоз і органів.

Виходячи з цього, зараження може відбутись у таких випадках:
1. статеві стосунки
2. при переливанні крові
3. трансплантація органів та тканин
4. використання нестерильних шприців та голок
5. від хворої матері – дитині; при вагітності, під час пологів, та при годуванні молоком (не доведено)
• Хто найчастіше хворіє на СНІД? Ті люди, які мають найбільшу можливість заразитись і хворіти на СНІД складають так звані групи ризику:
І група: гомосексуалісти до 70%. Причому вік захворівших серед них у 95% складає 20-30 років.
ІІ група: наркомани до 20%. Дуже часто хворі належать відразу і до І і до ІІ групи.Вік хворих складає 20-30 років.
ІІІ група: гетеросексуалісти, які не мають постійних статевих партнерів – до 5%.
ІV група: хворі на гемофілію, як відомо, це лише чоловіки і зараження у них відбувається найчастіше при переливанні крові, до 4%.
• V група: вихідці з Гаїті та жителі Центральної Африки – до 5%.
VI група: діти інфікованих батьків – до 1%.
• Чи можна заразитись при поцілунку? Випадків зараження при дружніх поцілунках або при родинних не спостерігалось. Але при глибоких поцілунках залишається ризик набути ВІЛ особливо тоді, якщо є мікропошкодження слизової рота.
• Хто найчастіше заражається, чоловік від жінки чи навпаки? В результаті перевірки і опитування хворих виявилось, що жінки у три рази частіше заражуються від чоловіків ніж навпаки.
• Чи можна заразитись ВІЛ при уколах? При використанні стерильних шприців – ні.
• Чи може заразитись ВІЛ донор крові? Ні, бо зараз кров беруть лише одноразовими системами
• Чи можна заразитись ВІЛ через одежу, посуд, при їжі, користуючись спільними ваннами, унітазами, білизною? Таких випадків, ще жодного не зареєстровано, навіть, якщо в сім,ї є хворий, а інші здорові, цього не відбувалось.
• Чи можна заразитись в басейні, сауні на пляжі? При звичайних контактах – ні
• Якщо в перукарні при стрижці, чи при манікюрі відбулось пошкодження шкіри, чи можна при цьому заразитись? Якщо в перукарні інструменти стерилізують, то цього не буде.
• Чи можна заразитись СНІДом через повітря? Ні не можна. Як би це було можливо то СНІДом хворіли б усі люди незалежно від віку та способу життя.
• Через які препарати, виготовлені із крові, може передаватись ВІЛ? Препарати виготовлені з плазми крові (альбумін, імуноглобулін, інтерферон) не мають вірусу, тому що він гине при термообробці.
• Чи можна заразитись СНІДом у зубного лікаря? При стерилізації інструментів цього відбутись не може.
Чи можуть бути переносниками ВІЛ кровосисні комахи? Скоріше всього ні. В усякому разі вченим Джонсоном було це доведено. Протягом кількох років він обстежував одне африканське поселення в якому були хворі на СНІД, носії ВІЛ та здорові люди. Навколо була досить велика кількість москітів, які не вибирають у якої людини їм пити кров. Кусали вони усіх підряд. Але проводячі постійно аналіз крові не було зареєстровано жодного випадку передачі ВІЛ таким шляхом. Якби це було можливо то за кілька років усе б поселення було б носіями ВІЛ, або хворіло на СНІД.
• Як проявляється СНІД? Які симптоми має ця хвороба? Симптоми СНІДу у дорослих діагностуються лише при наявності принаймі двох серйозних симптомів у поєднанні з хоч би одним незначним при відсутності відомих причин імунодефіциту (зниження кількості лейкоцитів та лімфоцитів.


V. Узагальнення, систематизація знань.
Вчитель.
На початку великого шляху, який називається життям, кожен із вас стоїть перед вибором. Отже, що краще – бути здоровим, багатим і щасливим чи хворим, бідним і нещасливим? Для того щоб зберегти здоров’я, бути успішним у житті, створити гарну сім’ю, потрібно не піддатися багатьом спокусам. Змінити стан здоров'я може лише той, хто самостійно ак¬тивно й регулярно піклуватиметься про своє самовдосконалення.
Підбиваючи підсумки нашого уроку, варто наголосити, що
збереження особистого здоров'я - громадянський обов'язок кожної дитини, молодої людини.
Любов до рідної землі, патріотизм полягають у збереженні особистого здоров'я. Лише фізично й морально здорова людина здатна творити, приносити користь іншим людям.
Запитання.
- Які правила слід запам'ятати і до¬тримуватися, щоб зберегти здо¬ров'я і вести здоровий спосіб життя?
Здоровий спосіб життя – це просто!!!
11 правил здоров’я
1. Займайтеся фізичною культурою, хоча б 30 хвилин на добу
2. Раціональне харчування. Вживайте більше їжу, яка складається з клітковини ,
та менше – їжу, яка складається з цукру та пшеничної муки. Не забувайте про овочі та фрукти.
Готуйте їжу на рослинній олії, зменшіть вживання тваринного жиру.

3. Уникайте надмірної ваги, не вечеряйте після 6 години вечора.
Вживайте їжу не менше 3 разів на день

4. У продовж дня пийте більше рідини - це позитивно впливає на стан шкіри,
дозволяє продовжити її молодість.

5. Готуйте їжу недовго та при низькій температурі - це дозволить зберегти у ній
якісні вітаміни.

6. Дотримуйтеся режиму дня. Лягайте та вставайте в один і той же час. Це найпростіша
порада, для того щоб мати гарний, здоровий, відпочивший вигляд.

7. Будьте психологічно урівноваженні. Не нервуйтеся, тому що нервові клітини не
відновляються. Хоча є ймовірність їх відновлення, але дуже повільно. Так що знаходьте
завжди тільки позитивні моменти.

8. Загартовуйте свій організм. Найкраще допомагає контрастний душ – тепла та
прохолодна вода. Це не тільки корисно, але й допомагає проснутися.

9. І звичайно не курити, не зловживайте алкоголем та іншими шкідливими
звичками. Адже це основні фактори погіршення здоров’я.

10. Частіше гуляйте у парках, на свіжому повітрі, подалі від автомобілів та інших
забруднювачів повітря.

11. Творіть добро. Адже на добро відповідають добром. Воно обов’язково до Вас
повернеться у вигляді гарного настрою та самопочуття
Якщо ви дотримуєтесь хоч половини правил, це додасть Вам здоров’я!!!
Будьте здорові!!!
Вчитель.
Чи знаєте ви наступні десять заповідей для здорового життя:
• Навчіться дбати про своє здоров'я.
• Пам'ятайте: ніхто не в змозі розсердити вас, якщо ви цього самі не хочете.
• Умійте вислуховувати інших.
• Тримайте в чистоті ваші думки, душу і тіло.
• Ніколи не приймайте рішення, коли знаходитеся в стані роздратування, емоційного збудження чи пригнічення.
• Не забувайте, що зло повертається бумерангом, а добро воздається сторицею.
• Посмішка і почуття гумору – чудова зброя.
• Навчіться влаштовувати собі свято.
• Не повертайтеся в минуле і не заглядайте в майбутнє, - краще подбайте про теперішнє .
• І не забувайте поради Св.Августина:
"Любов – понад усе.
Коли мовчиш – мовчи з любові.
Коли говориш – говори з любові.
Коли виправляєш – виправляй з любові.
Май завжди в глибині серця корінь любові.
І нехай з того кореня виростуть тільки добрі справи.”
Боріться із старістю. Для цього, згідно із рекомендаціями медиків англомовного світу, необхідно:
• менше їсти, частіше вживати рибу, більше пити води, займатися спортом;
• як можна більше ходити, подорожувати, дихати свіжим повітрям, спати стільки, скільки потрібно;
• любити життя, бути оптимістом, а якщо це жінка, то народити дитину, а в 40 років стати молодою і красивою бабусею.
При цьому не дозволяється:
• переїдати, непомірно вживати алкоголь, багато курити;
• сидіти увесь час вдома, годинами дивитися телевізор;
• перейматися чорними думками;
• ображатися;
• сварити молодих, боятися нового;
• економити почуття; сумно одягатися і носити надвисокі каблуки (стосується насамперед жінок)
Задумайтесь,учні. Наша зустріч сьогодні була не випадковою, а дала можливість поміркувати, зробити для себе висновки.
Результатом нашої роботи ми побудували „Міст здоров’я”, який веде
„від народження – до довгого щасливого життя”.
1. Дбати про чистоту довкілля.
2. Раціональне харчування.
3. Загартовування.
4. Рух.
5. Дотримання режиму дня.
6. Навчитися володіти емоціями.
7. Ні – шкідливим звичкам.
Висновок: крокуйте по життю цим мостом, і ваше життя буде довгим і щасливим.
Завдання для учнів.
Наскільки ви потребуєте консульта¬ції спеціалістів, покаже тест
«Чи в по¬рядку мої захисні сили?».
1. Чи страждаєте ви від надмірної ваги або її нестачі?
2. Чи хворієте ви на простудні за¬хворювання більш ніж чотири рази на рік?
3. Ви погано спите, тому що багато працюєте, навчаєтесь?
4. У вас малорухомий спосіб життя?
5. Ви часто переїдаєте, вживаєте мало фруктів, овочів?
6. Чи полюбляєте ви загоряти на сонці, відпочивати біля моря?
7. Чи маєте ви хронічні захворю¬вання?
8. Ви не можете позбавитися від тютюнопаління?
9. Ви легко дратуєтесь, нервуєтесь через дрібниці?
10. У вас мало друзів, ви не задово¬лені своїм особистим життям?
11. Ви живете в місті? Чи часто ви користуєтесь міським транспор¬том?
12. Вам важко навчатися й одночасно виконувати домашні обов'язки?
13. Вам видалили мигдалини або ж ви хворієте на хронічний тонзиліт?
14. Ви алергік?
15. У вас постійно холодні руки, ноги?
16. Будь-яке захворювання ви нама¬гаєтесь подолати за допомогою ліків?
Результати тесту
Менш ніж 100 балів. У вас сильний імунітет. Якщо хворієте, то без усклад¬нень. Продовжуйте й надалі опікува¬тися своїм здоров'ям.
Від 100 до 130 балів. Причин для сер¬йозного занепокоєння поки що не¬має, але вам необхідно змінити спо¬сіб життя.
Від 135 до 160 балів. Ваш імунітет «на нулі», у вас постійне нездужан¬ня. Пройдіть обстеження у терапев¬та, отоларинголога, імунолога.
VІ. Домашнє завдання.
1. Розвязати кросворд. «Здоровий спосіб життя».
2. Навести аргументи для розвязання складної ситуації.
- Людина хоче допомогти сусіду, але боїться з ним спілкуватися, бо в нього СНІД. Яку пораду ви дасте цій людині?
- Близька вам людина палить. Як відмовити її від шкідливої звички?
- Вам пропонують спробувати наркотики?Що треба робити?
3. Підготувати соціальну рекламу на тему:
„Алкоголь – ворог інтелекту”
„Паління – це єдина причина смерті, якої людство може позбавитись”

VIІ. Підбиття підсумків уроку.
Виставлення оцінок учням.
Категорія: Мої файли | Додав: VMorozova
Переглядів: 929 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
"Тополя"

Хмара тегів

Освітні сайти

Copyright MyCorp © 2024 Безкоштовний хостинг uCoz